Nog een maandje! - Reisverslag uit Nijeveen, Nederland van Eline Winters - WaarBenJij.nu Nog een maandje! - Reisverslag uit Nijeveen, Nederland van Eline Winters - WaarBenJij.nu

Nog een maandje!

Blijf op de hoogte en volg Eline

10 Januari 2016 | Nederland, Nijeveen

Hallo allemaal,

Vandaag begin ik met het schrijven van mijn eerste reisverslag. Ik ga namelijk over iets meer dan een maandje, voor 3 maanden naar Curaçao om daar stage te lopen. Ik zit nu in het 3e jaar van de Katholieke Pabo in Zwolle en dit semester kun je er voor kiezen om stage te lopen in het buitenland of om in het buitenland te studeren.
In de eerste helft van het tweede jaar werd ons verteld dat wij naar het buitenland konden gaan in het derde jaar. Als je hiervoor interesse had kon je jezelf hiervoor opgeven en begon de 'achtbaan' al een beetje. Allerlei aanvragen doen, gesprekken voeren en keuzes maken. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op Curaçao en nu komt het steeds dichterbij!
Woensdag 24 februari vertrek ik namelijk die kant op, samen met 4 andere studiegenootjes (allemaal meiden) en op zaterdag 28 mei zijn we weer veilig in Nederland.
Omdat het nu steeds dichterbij komt, schiet de stress af en toe wel even door me heen.. Wat moet ik allemaal nog regelen? Welke formulieren moet ik nog laten ondertekenen? Heb ik genoeg zomerkleding? Waarom weet ik nog steeds niet welke groep ik krijg? Al deze vragen schieten soms weer even door mijn hoofd heen.
Bij de KPZ moet ik nog een aantal formulieren inleveren. Dit wil ik morgen allemaal doen, dan is het meeste papierwerk geregeld. Mijn zomerkleding heb ik dit weekend bekeken en ik kwam erachter dat ik MAAR LIEFST 7 bikini's heb, dus ook dit zit vast goed ;) En de laatste vraag.. daar zal ik aan moeten wennen. Ik ga immers naar Curaçao en daar gaat het allemaal rustig aan en zeker geen stress/haast. Dus ook deze vraag (welke groep krijg ik) en de stress die dit meebrengt, probeer ik steeds meer los te laten en ook zelf op deze manier te denken. Maar ik denk dat dit gevoel pas echt ontstaat als ik daar écht ben!
Ik kijk er enorm naar uit om 3 maanden op een zonovergoten eiland les te geven en meer te leren over hun cultuur en manier van lesgeven. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden van mijn tijd op Curaçao en dan is het voor we het weten alweer 28 mei en ben ik met mijn 'zongebrande' lichaam weer in dit koude kikkerlandje!

Hopelijk tot snel en wie weet dan wel vanaf bon bini Curaçao!
Dikke kus Eline

  • 10 Januari 2016 - 17:04

    Margriet Verboom:

    Wat super leuk, Eline!

    Heel veel plezier en geniet van een stress-vrije tijd in het onderwijs

  • 10 Januari 2016 - 18:19

    Taco:

    We gan je missen schat tot snel nog ff. Xxx ons

  • 10 Januari 2016 - 21:31

    Colinda :

    Wat leuk om je op deze manier te volgen! Wens je een geweldige tijd toe en lees graag met je mee!

  • 16 Februari 2016 - 16:33

    Frank Salet:

    Hoi Eline, wat klinkt het allemaal super leuk! Heb je al een rayon? Zo niet, KIES MIJ!!! Ik wens je heel erg veel (leer) plezier. En: enjoy!!
    Groet vanuit een zonnig maar koud (muts en handschoenen) Nederland , Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijeveen

Eline

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 706
Totaal aantal bezoekers 2693

Voorgaande reizen:

24 Februari 2016 - 28 Mei 2016

Curaçao

Landen bezocht: